شرکت بازرگانی تاوریژ یدک آماده دریافت پشنهادها و انتقادات شما در 24 ساعت شبانه روز می باشد

چگونه یک فروشگاه لوازم یدکی داشته باشیم ؟

سخن نویسنده

فروشگاه لوازم یدکی وانت نیسان عنوانی است که بیشترین محتوای این صفحه را به خودش اختصاص داده  ما در این مقاله سعی میکنیم  تا همه زیر و بم ایجاد یک فروشگاه لوازم یدکی  را یعنی از صفر تا صد با شما به اشتراک بزاریم البته کسانی که در فکر ایجاد یک فروشگاه لوازم یدکی خودرو هستند باید  حتما در شناخت قطعات و اصل و طرح بودن آنها  و روش کارکرد قطعات اطلاعات کافی داشته باشن و یا تخصص این کار رو بدست بیارن ، اما لازم نیست شما نگران چالشها این راه باشین ، چون ما در این مسیر کنار شما هستیم  

دوستان عزیز چون تخصص ما در زمینه نیسان آبی ! هست ، پس ما سعی میکنیم  تمام مثالها و نقد و برسی قطعات رو در قالب  وانت نیسان برای شما بیان کنیم 

یکی از دغدغه‌های همیشگی مالکان وسایل نقلیه، خرید لوازم یدکی خودرو اصلی است؛ زیرا بازار قطعات تقلبی، لبریز از برندهای متفرقه و بی‌کیفیت است و متاسفانه کیفیت و دوام این دسته از قطعات، آنقدر ضعیف است که طول عمر اندکی دارند و بعد از کارکرد و مدت زمان کوتاهی، باید مجدداً تعویض شوند. پس در ادامه این مقاله در مورد قطعات یدکی وانت نیسان صحبت می‌کنیم و روشهای تشخیص اجناس تقلبی از اصل در قالب عکس و ویدئو صحبت میکنیم و در مورد برخی قطعات پرمصرف و لوازم یدکی نیسان وانت مطالبی بیان خواهیم کرد.

بهترین لوازم یدکی خودرو وانت نیسان

باکیفیت‌ترین و بهترین قطعات یدکی، برندهایی هستند که در خط تولید شرکت خودروسازی استفاده می شوند؛ زیرا مشتری‌مداری، دغدغه اول خودروسازان است! به همین خاطر، برخی برندهای باکیفیت که محصولات خود را در خط تولید نیسان وانت دارند، نسبت به دیگر رقبا، پرفروش‌ترند. البته بعضی تولیدکنندگان داخلی نیز کیفیت بالایی دارند و به سبب قیمت مناسب و رقابتی، مورد اعتماد تعمیرکاران و مشتریان هستند. در ادامه، برخی لوازم یدکی خودرو نیسان وانت را معرفی می‌کنیم.

یکی از قطعات مصرفی همه خودروها، دیسک و صفحه است که وظیفه انتقال قدرت تولیدی موتور به گیربکس را برعهده دارد. از آنجایی که خودروی نیسان وانت یک وسیله باری به‌حساب می‌آید و گشتاور قوی نیاز دارد، باید در انتخاب و خرید دیسک و صفحه نیسان وانت، حساسیت ویژه‌ای داشته باشیم. برندهای تولیدکننده لوازم یدکی خودرو داخلی و خارجی زیادی کیت کلاچ وانت نیسان را تولید و روانه بازار می‌کنند و از آن جمله می‌توان به والئو، دایکن، عظام، سیف صنعت و غیره اشاره کرد. تحمل دمای بالا و انتقال کامل نیرو به گیربکس، از ویژگی‌های بهترین دیسک و صفحه وانت نیسان است.

صفحه دیسک خودرو وانت، به عنوان یکی از مهمترین اجزای ترمز خودرو، باید برخی ویژگی‌های حیاتی را داشته باشد که در زیر به آنها اشاره می‌شود:

1- مقاومت در برابر حرارت: صفحه دیسک باید مقاومت کافی در برابر حرارت داشته باشد تا بتواند در شرایط نورمال و شدید برای مدت طولانی به کار خود ادامه دهد.

2- عمر طولانی: صفحه دیسک باید دارای عمر طولانی باشد تا برای مدت زمان طولانی قابل استفاده باشد و نیاز به تعویض مکرر نداشته باشد.

3- ضریب اصطکاک مناسب: صفحه دیسک باید دارای ضریب اصطکاک مناسب باشد تا بتواند ترمز خودرو را به خوبی کنترل کند و همچنین سایر اجزای ترمز خودرو را نگهداری کند.

4- عدم وجود لرزش: صفحه دیسک باید در حین ترمز کردن به شدت لرزش نداشته باشد و از ایجاد صدای غیر طبیعی جلوگیری کند.

5- قابلیت تحمل فشار: صفحه دیسک باید توانایی تحمل فشار بالا را داشته باشد تا بتواند ترمز خودرو را به خوبی کنترل کند.

6- وزن مناسب: صفحه دیسک باید دارای وزن مناسبی باشد تا نه تنها برای ترمز کردن به خوبی کار کند بلکه به راننده کمک کند تا با راندن خودرویش بهتر و سریعتر برخورد کند.

با توجه به مهم بودن صفحه دیسک در ترمز خودرو، باید به یافتن یک تامین‌کننده با تجربه و با کیفیت و قابل اعتماد بپردازیم که بتواند صفحه دیسک با ویژگی‌های مذکور را برای ما تهیه کند 

دیسک و صفحه دایکن
صفحه کلاج نیسان دیزل FAW Friction lining assembly

از جمله مهمترین لوازم یدکی خودرو وانت نیسان، دیسک و صفحه است که اگر باکیفیت نباشد، انتقال نیروی مناسبی ارائه نمی ­دهد.

بعد از کیت کلاچ، صدرنشین مصرفی‌ها در لیست لوازم یدکی خودرو وانت نیسان، قطعات جلوبندی این ماشین است‌. اهمیت این قطعات، به این خاطر است که جلوبندی خودرو‌های باری فشار زیادی را تحمل می‌کنند و از آنجایی که به‌جز استان‌های مرکزی،بقیه استان‌ها دارای مسیر کوهستانی هستند و جاده‌های ناهمواری دارند، استهلاک قطعات جلوبندی خودروهای باری مثل وانت نیسان، بیش از دیگر لوازم یدکی خودروهاست. بوش طبق، سیبک، شغال دست، سیبک فرمان، میل موجگیر، میل فرمان، ضربه‌گیر و… از جمله اجزای جلوبندی وانت نیسان هستند که بسته به کیفیت قطعه، نوع رانندگی، ناهمواری‌های جاده، میزان بار و… بعد از مدتی نیاز به سرویس یا تعویض دارند.

قطعات مرتبط با عمل ترمزگیری، از جمله حساس‌ترین قطعات یدکی و مصرفی خودروها به‌شمار می‌روند و از آنجایی‌که در خودروهای باری، وزن خودرو به‌علاوه وزن بار، عدد قابل‌توجهی است و گاهی به بیش از ۳ تن هم می‌رسد، اهمیت لوازم یدکی خودرو، به‌خصوص لوازم مرتبط با عمل ترمزگیری، چند برابر می‌شود. ترمز جلو اغلب نیسان بارها از نوع دیسکی و ترمز چرخ های عقب از نوع کاسه‌ای و ترمز دستی هم از نوع مکانیکی روی گاردان است.

در خودرو‌های جدید وانت نیسان، از سیستم‌های ABS و EBS برای بهبود عملکرد ترمز‌گیری استفاده شده است. تولیدکنندگان داخلی و خارجی زیادی در حوزه لنت ترمز وانت نیسان، دیسک چرخ، کاسه عقب و… فعال هستند و به‌سبب بازار قاچاق لوازم یدکی خودرو، ضروری است قطعات یدکی و مصرفی خودرو از فروشندگان معتبر و قابل‌اطمینان تهیه شود. بوستر، روغن ترمز و… دیگر قطعاتی هستند که در عمل ترمز گیری خودرو دخالت دارند و سرویس دوره‌ای و چک کردن آنها یک امر ضروری و مهم است.

باتری وانت نیسان

باتری استفاده‌شده در وانت نیسان یا همان زامیاد ۲۴، از نوع ۱۲ ولت و ۷۰Ah است و از آنجایی‌که بهترین و باکیفیت‌ترین باتری‌ها هم بعد از مدتی نیاز به تعویض دارند، باتری وانت نیسان هم از جمله وسایل مصرفی به‌شمار می‌رود و طول عمر مشخصی دارد. البته عمر باتری هم شبیه دیگر لوازم یدکی خودرو، بستگی به نوع استفاده راننده دارد و اگر به‌صورت استاندارد مورد استفاده قرار گیرد، مدت زمان بیشتری کار می‌دهد و دیرتر نیاز به تعویض پیدا می‌کند.

دینام استاندارد به‌کار رفته در خودرو نیسان وانت، از نوع ۱۴v و ۹۰A است. دینام، به اندازه دیگر قطعات مستهلک نمی‌شود و عمر بیشتری دارد و در صورت استفاده صحیح و خرید دینام وانت نیسان اصلی، این قطعه سال‌ها نیاز به تعویض ندارد.

سیستم جرقه‌زنی بر عهده شمع‌های خودرو است و این قطعه نیز در لیست لوازم یدکی خودرو قرار می‌گیرد. بهترین شمع وانت نیسان باید قدرت جرقه‌زنی بالایی داشته باشد تا بتواند تمام ترکیب سوخت متراکم در سیلندر را منفجر کند و اگر جرقه ضعیفی داشته باشد، خام‌سوزی، مصرف بالای سوخت، قدرت و گشتاور پایین، تجمع دوده ناشی از احتراق ناقص و… اتفاق می‌افتد. شمع‌های موجود در بازار، تک پلاتین و دو پلاتینه هستند و تفاوت آنها در قدرت جرقه زنی است. نکته مهم اینکه، اگر پدال گاز را مدام تا انتها فشار می‌دهید، بهتر است به‌صورت مستمر، شمع‌ها را سرویس و فیلرگیری کنید تا فضای کافی برای جرقه زدن قوی وجود داشته باشد

در لیست لوازم یدکی خودرو، شمع و وایر از اساسی­ ترین و مهمترین قطعات به­ شمار می­روند.

روغن موتور از جمله پرمصرف‌ترین لوازم یدکی خودرو به‌شمار می‌رود و به‌خاطر کاهش استهلاک قطعات موتور و تا حدودی خنک‌کاری قطعات، نقش مهمی در خودرو بر عهده دارد. روغن موتور، یک فیلم نازک میان قطعات به‌وجود می‌آورد تا اصطکاک و تماس میان قطعات را به شکل چشمگیری کاهش دهد. بنابراین، طول عمر زیادی ندارد و باید در سرویس‌های دوره‌ای تعویض شود. اگرچه روغن موتورهای چهار فصل در بازار موجود هستند اما اگر محل سکونت و کار شما هوای بسیار سردی دارد، بهتر است از روغن‌های رقیق‌تری استفاده کنید.

واسکازین

واسکازین یا روغن گیربکس هم در لیست لوازم یدکی خودرو قرار دارد و اغلب اوقات، بعد از تعویض دیسک و صفحه، واسکازین هم به‌صورت کامل تعویض می‌شود ولی اگر گیربکس خودرو، نشتی داشت یا به‌سبب خرابی قیفی گیربکس یا کاسه نمد، روغن‌ریزی به‌وجود آمد، لازم است واسکازین اضافه کنید تا از قطعات گیربکس محافظت شود؛ زیرا نبود واسکازین به اندازه استاندارد، باعث استهلاک شدید میان قطعات گیربکس می‌شود و هزینه چند میلیونی را به مالک ماشین تحمیل می‌کند.

همان‌طور که از نامش پیداست، وظیفه این قطعه، به جریان انداختن آب در موتور است. پره‌های واتر پمپ ممکن است فلزی یا پلاستیکی باشند که هرکدام مزایا و معایب مخصوص به‌خود را دارند. به‌عنوان مثال، خاصیت خورندگی محلول ضد یخ باعث خورده شدن پره فلزی می‌شود ولی پر‌ه‌های پلاستیکی در مقابل این آسیب مصون هستند اما مقاومت بالای پره‌های فلزی در برابر آب داغ، مزیت و برتری آنها نسبت به پره‌های پلاستیکی است. واتر پمپ هم از جمله لوازم یدکی خودرو به‌شمار می‌رود و باید بعد از مدتی استفاده، تعویض شود. البته تعویض به موقع محلول ضد یخ و آب رادیات باعث افزایش طول عمر این قطعه می‌شود

واترپمپ نیسان دیزل FAW
واتر پمپ نیسان دیزل

روغن موتور در کارتل روغن جمع می‌شود و با استارت زدن، اویل پمپ وظیفه در جریان انداختن روغن را عهده‌دار است و این قطعه اگر دچار اختلال شود، نمی‌تواند به‌خوبی روغن را در موتور به جریان بیاندازد و همین موضوع باعث آسیب جدی به قطعات موتوری می‌شود. بنابراین بهتر است در سرویس‌های دوره‌ای از بهترین روغن استفاده شود تا علاوه بر تمیزی توری اویل پمپ، این قطعه هم عمر مفید بالایی داشته باشد. کارتل هم به‌ندرت آسیب می‌بیند و اگر ضربه شدیدی به آن وارد نشود و آن را سوراخ نکند، نیازی به تعویض ندارد.

ترموستات وانت نیسان

ترموستات، اگرچه یک قطعه کوچک است اما نقش بزرگ و مهمی در حفاظت از موتور و خنک‌کاری آن برعهده دارد و اگر تبادل حرارتی آب به‌وسیله ترموستات انجام نشود، به سبب حرارت بالای موتور، ممکن است خودرو به اصطلاح واشر بزند و هزینه‌های چند ده میلیونی را به راننده تحمیل کند. دمای استاندارد در ترموستات وانت نیسان بنزینی حدود 5/76 درجه سانتیگراد و برای نیسان دیزلی 83/5 درجه سانتیگراد است. این قطعه هم از جمله قطعات لوازم یدکی خودرو به ‌حساب می‌آید

باید توجه کنید در نیسان دیزل جزء یکی قطعات بسیار مهم است چون به تجربه  ثابت شده که در صورت خرابی این قطعه باعث بالا رفتن دمای ناگهانی موتور میشود و در صورتی که راننده متوجه بالا رفتن دمای موتور نشود ( که یکی از علتهای میتوان به خرابی فشنگی دمای موتور اشاره کرد ) باعث گرفتگی پیستون شده و موتور نیاز به تعمیر پیدا کند 

رادیات وانت نیسان

 خنک کردن آب موجود در خودرو برعهده رادیات است و از آنجایی‌که لوله‌های درون رادیات بسیار ظریف هستند و احتمال گرفتگی این مجاری وجود دارد، لازم است به‌صورت دوره‌ای بررسی شوند و در صورت گرفتگی مجاری یا تجمع رسوبات، پاکسازی شوند؛ زیرا انسداد این مجاری باعث افزایش دمای موتور می‌شود و استهلاک قطعات موتور را به شکل چشمگیری افزایش می‌دهد.

ضد یخ، برخلاف نامش خاصیت ضد جوش هم دارد و نقش تبادل حرارتی قوی در موتور بازی می‌کند. این مایع، نقشی حیاتی و محافظتی برای بسیاری از قطعات خودرو را عهده‌دار است و به همین خاطر، لازم است به‌صورت مداوم از لحاظ حجم و میزان مورد بررسی قرار گیرد و بعد از مدتی هم کاملا تعویض شود زیرا بعد از مدتی خاصیت خورندگی پیدا می‌کند و خواص ضد جوش و ضد یخ خود را هم از دست می‌دهد.

شاتون هم در لیست لوازم یدکی خودرو قرار دارد. مهم‌ترین ویژگی شاتون اصلی وانت نیسان، ابعاد و وزن آن است. البته جنس آلیاژ شاتون هم موضوع مهمی است زیرا دوام و تحمل فشار آن، یک ویژگی کلیدی محسوب می‌شود. شاتون وظیفه انتقال نیرو از پیستون به میل‌لنگ را دارد؛ به‌همین خاطر باید تاب‌آوری زیادی در مقابل نیروهای قوی و مستمر حاصل از احتراق موتور داشته باشد. شاتون اصلی وانت نیسان باید علاوه بر سبک بودن، مقاومت بالایی هم داشته باشد. نکته مهم در انتخاب و خرید شاتون وانت نیسان این است که نباید اختلاف وزنی میان آنها باشد زیرا تفاوت وزنی میان آنها باعث عدم تعادل و از بالانس خارج شدن آنها می‌شود و این موضوع در دور موتور بالا آسیب زیادی به موتور وارد می‌آورد.

شاتون

در لیست لوازم یدکی خودرو، واشر سرسیلندر هم قرار دارد. این قطعه در وانت نیسان با ضخامت‌ها و جنس‌های متنوعی تولید و استفاده می‌شود و غالبا ضخامتی بین 6/1 تا ۲ میلی‌متر دارد. وظیفه واشر سرسیلندر، آب‌بندی بین سیلندر و بلوکه سیلندر است. جنس واشر باید از موادی باشد که بتواند تحمل حرارت تولیدشده موتور را داشته باشد. واشر سرسیلندر‌هایی که از جنس گرافیت خالص هستند، مقاومت خوبی در برابر حرارت دارند و به‌خاطر جنس خود، علاوه بر آب‌بندی کامل، انتقال حرارتی خوبی هم ارائه می‌دهند. علاوه بر جنس واشر سرسیلندر، عوامل دیگری مثل کم بودن آب رادیات، مسدود شدن مجرای آب، خنک نشدن آب رادیات، اختلال در عملکرد ترموستات، نقص فنی در واتر پمپ و غیره هم می‌تواند به خرابی و به اصطلاح سوختن واشر سرسیلندر منجر شود.

در لیست لوازم یدکی خودرو وانت نیسان نام سوپاپ دود و هوا هم به چشم می‌خورد. سوپاپ‌های استفاده‌ شده در موتور خودرو، وظیفه کنترل ورود و خروج هوا و دود به محفظه احتراق را برعهده دارند. به دلیل تولید حرارت بسیار بالای موتور، جنس سوپاپ‌ها باید تحمل حرارت موتور را داشته باشد و به‌واسطه وزن و طراحی استاندارد نیز کمترین اصطکاک و استهلاک را با دیگر قطعات موتور داشته باشند.

قطعه‌ای که در هنگام احتراق موتور، شاتون‌ها را به حرکت درمی‌آورد، پیستون نام دارد. پیستون‌ها، به این علت که به‌طور مستقیم با محفظه احتراق در تماس هستند، باید از آلیاژ بسیار قوی تهیه شوند تا علاوه بر استهلاک پایین، مقاومت بالایی نیز در برابر حرارت موتور داشته باشند. پیستون‌ها هم در لیست لوازم یدکی خودرو وانت نیسان قرار دارند و اگر نیاز به تعمیر اساسی موتور باشد، پیستون‌ها هم باید تعویض شوند. رینگ پیستون و گژن‌پین هم دو قطعه مهم هستند که با تعویض پیستون، باید تعویض شوند.

نمونه ای از پیستون نیسان دیزل

این قطعه، از جمله اجزای اصلی موتور خودرو است که نقش تکمیل‌کننده محفظه احتراق را بر عهده دارد. طول عمر سرسیلندر بستگی به جنس آن دارد؛ زیرا آلیاژ مورد استفاده در تهیه سرسیلندر بایستی تحمل حرارتی بالایی داشته باشد و علاوه بر آن، پایداری قابل‌ قبولی در برابر ضربات ناشی از احتراق نیز داشته باشد. سرسیلندر یکی از قطعات گران‌قیمت در لیست لوازم یدکی خودرو نیسان وانت است و به‌دلیل حساسیت ویژه، بایستی از فروشندگان معتبر خریداری شود

تاسیس یک فروشگاه لوازم یدکی خودرو ممکن است به نظر برای بعضی افراد پیچیده به نظر برسد، اما با رعایت چند مورد کلیدی، می‌توانید یک فروشگاه موفق ایجاد کنید. در ادامه، به چند مورد کلیدی برای تاسیس یک فروشگاه لوازم یدکی خودرو اشاره می کنیم:

  1. بررسی بازار و تحلیل رقبا: قبل از شروع کسب و کار، باید بازار و رقبا را بررسی کنید تا بدانید چه محصولاتی در بازار موجود است و در صورت امکان، به محصولات و خدماتی که در حال حاضر در بازار وجود ندارد، تمرکز کنید.

  2. انتخاب مکان: انتخاب مکان مناسب برای فروشگاه شما بسیار مهم است. بهتر است فروشگاه خود را در نزدیکی مسیرهای پرتردد و در منطقه ای که فعالیت های خودرویی بسیار است، قرار دهید.

  3. تهیه محصولات: باید با توجه به نوع خودرو ها و لوازم یدکی آنها، محصولات مورد نیاز خود را تهیه کنید. برای این کار می‌توانید با تامین کنندگان و توزیع کنندگان مختلف تماس بگیرید و با آنها قرارداد بسته و محصولات لازم را تهیه کنید.

  4. تبلیغات: برای جذب مشتریان جدید، نیاز است تا از روش های تبلیغاتی مختلفی استفاده کنید. به عنوان مثال، می‌توانید از تبلیغات رادیویی، تلویزیونی، روزنامه های محلی و یا رسانه های اجتماعی استفاده کنید.

  5. ارائه خدمات پس از فروش: برای جلب رضایت مشتریان، باید خدمات پس از فروش خوبی ارائه دهید.

جمع بندی

در نهایت، این موضوع را در نظر داشته باشید که به­دلیل قاچاق لوازم یدکی خودرو و نوسان نرخ ارز، لازم است برای خرید قطعات یدکی و مصرفی خودرو، از فروشندگان و سایت­های معتبر قطعات مورد نیاز را خریداری کنیم تا علاوه بر کاهش هزینه­ ها، خودروی خود را در برابر آسیب­های جدی محافظت کنیم.

چگونه یک فروشگاه لوازم یدکی ایجاد کنیم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان و سفارش تلفنی روبیکا واتساپ
error: محتوا حفاظت شده !!
سبد خرید

سبد خرید خالی است.

بازگشت به فروشگاه
ورود به سایت

دانلود رایگان کتاب