شرکت بازرگانی تاوریژ یدک آماده دریافت پشنهادها و انتقادات شما در 24 ساعت شبانه روز می باشد

با فیلتر های گازوئیل نیسان دیزل بیشتر آشنا شویم

فیلتر گازوئیل

سوخت موتور نیسان دیزل حتماً باید از فیلتر بگذرد . این سوخت ها معمولاً ناخالصی دارند و بعضی از قطعات پمپ های سوخت پاش چنان دقیق ساخته شده اند که ذرات بسیار ریز هم به آنها آسیب می­رسانند.

بر آورد نشان می دهد که حتی وجود پنج گرم ذرات ساینده ریزی حتی پنج میکرون ، می تواند به پمپ سوخت پاش صدمه بزند.

فیلتر گازوئیل معمولاً سه مرحله ای است. فیلتر اول، که می تواند صافی هم باشد ،که در داخل باک و بر روی درجه باک نصب میشود  طوری طراحی شده که ذرات درشت را بگیرد.

فیلتر بعدی نیسان دیزل ، فیلتر اولیه نامیده می شود و در زیر باک قرار دارد ، بیشتر ذرات ریز را می گیرد. فیلتر ثانویه یا نهایی، ذرات بسیار ریز را می گیرد.

هم فیلتر اولیه و هم فیلتر ثانویه ، به تدریج ،دچار گرفتگی می شود؛ دراین حالت موتور با قدرت کمتری کار می کند . بعضی از موتورها نشانگری دارند که فشار سوخت را نشان می دهد .

 فیلتر اولیه نیسان دیزل آبگیر دارد .آب و رسوبات سنگین در این محفظه جمع می شوند تا بتوان آنها را تخلیه کرد. فیلترهای دیگر یک وسیله جدا کننده آب دارند که از فیلتر مستقل است

فیلتر ثانویه نیسان دیزل


همچنین مسئله آلودگی آب در موتورهای دیزلی وجود دارد. از آنجا که سوخت دیزل روی آب شناور است  مخلوط نمی شود. فیلترهای سوخت بسیاری ازخودروهای دیزلی دارای یک شیر تخلیه در پایین محفظه هستند که اجازه می دهد آب تخلیه شود.

سوخت از طریق یک  فیلترکاغذی (اغلب از یک کاغذ مخصوص ساخته می شود) منتقل می شود.  هر گونه آلودگی را به خود جذب می کند.

بعضی از فیلترها ظروف پلاستیکی یا فلزی ساده ای هستند. دارای دو اتصال خط سوخت در اطراف یک محیط فیلتراسیون هستند. اینها قرار نیست که سرویس شوند ، در عوض شما به سادگی کل واحد را تعویض می کنید.

برخی از اتومبیل های جدید در واقع فیلتر ندارند .به سادگی به صافی متصل به پمپ بنزین متکی هستند ، هر دو در باک قرار دارند. فقط در صورت خراب شدن پمپ قرار است این موارد تعویض شوند. بنابراین اگر نمی توانید فیلترخود را پیدا کنید .وحشت نکنید

فیلتر اولیه نیسان دیزل


تصویر مکان قرار گیری فیلتر ثانویه خودرو نیسان دیزل

مکان قرار گیری زیر کاپوت خودرو سمت شاگرد ( چپ )

سوالات متداول در مورد فیلترهای گازوئیل نیسان دیزل

  • فیلتر اولیه و ثانویه را چه موقع تعویض کنیم ؟

برابر استانداری که شرکت سایپا در کاتالوگ سرویس و نگهداری خودرو تعیین کرده راننده خودرو موظف به تعویض فیلتر اولیه گازوئیل هر هشت هزار کیلومتر و فیلتر ثانویه نیسان دیزل هر پانزده هزار کیلومتر می باشد

  •  عدم تعویض به موقع یا استفاده از فیلتر های نامناسب باعث چه زیانهایی میشود ؟

عدم تعویض در زمان مناسب یا استفاده از فیلترهای غیر استاندارد یا نامرغوب باعث عبور رسوبات   به مسیر سوخت رسانی میشود و در نتیجه باعث آسیب به پمپ سوخت و سوزنهای انژکتور شده و آب موجود در سوخت باعث زنگ زدگی مستحلک شدن  قطعات میگردد

آموزش مراحل تخلیه سیستم سوخت نیسان دیزل

هنگامی که سطح آب داخل جداکننده آب-سوخت به سطح موردنظر برسد، لامپ نشانگر جداکننده روشن می شود

آب و سایر ناخالصی ها را از جداکننده آب- سوخت تخلیه طی مراحل زیر تخلیه کنید:

  1. خودرو را روي سطح صاف قرار دهید.
  2.  کاپوت را باز کرده و یک ظرف (حدود 0.2 لیتر ) زیر لوله تخلیه جداکننده آب – سوخت قرار دهید.
  3. پیچ تخلیه را در جهت پادساعتگرد شل کنید. پمپ تغذیه سوخت جداکننده را حدود 10 بار با دست بالا و  پایین کنید تا آب تخلیه شده و سوخت در جداکننده پر شود
  4. پیچ تخلیه را بلافاصله بعد از تخلیه آب، در جهت ساعتگرد سفت کنید . سپس پمپ تغذیه سوخت
    جداکننده را با دست چند بار بالا و پایین کنید.

  5. موتور را روشن کرده و نشتی را کنترل کنید
  6. لامپ نشانگر را کنترل کنید که خاموش شده باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان و سفارش تلفنی روبیکا واتساپ
error: محتوا حفاظت شده !!
سبد خرید

سبد خرید خالی است.

بازگشت به فروشگاه
ورود به سایت

دانلود رایگان کتاب